

Hook's frustrations are understandable he lost a hand to his opponent, is constantly pursued by the crocodile, and is unable to fly. While a worthy opponent for Peter, Hook is destined to fail-sometimes because of Peter Pan's ability to fly, but more often through the bumbling incompetence of his first mate, Mr. Hook has long since abandoned sailing the high seas in favor of having revenge on Peter Pan for cutting off his left hand and feeding it to a crocodile, who has since been in constant pursuit of the captain. He is an elegant, yet bloodthirsty pirate that commands The Jolly Roger, a brig docked on the shores of Neverland. The world's most famous crook!” ―Lyrics to " The Elegant Captain Hook" Ĭaptain Hook is the main antagonist of Disney's 1953 animated feature film Peter Pan. The wickedness of their personality can be referenced through various semiotic devices but sarcasm emerges as a firm favourite for the depiction of British villainy.“ There isn't a boy who won't enjoy a-working for Captain Hook! Evil doers as archetypal figures have fired the human imagination ever since storytelling began. In this case, Hook’s conversational implicatures intimate sadistic pleasure in humiliation, torture and murder. This study shows how the attribution of malice and malignity can be triggered when a character’s sarcastic performance is perceived to breach social and moral limits. Captain Hook is too polished a villain to lower himself to the crudeness of foul insults and vulgar curses but revels instead in abusing his targets by subverting and contravening the conventional norms of conversation and society. The chapter demonstrates how an author influences a reader’s ascription of a villainous identity by associating it with the pragmatic untruthfulness that underlies a character’s sarcastic utterances. Leo Loveday’s study applies the framework of illocutionary speech acts in " The Making of a Sarcastic Villain: The Pragmatics of Captain Hook’s Impoliteness" but explores how these can be exploited for stylistic goals and may function as a device for literary characterisation. Civilización conforma la «estructura del sentir» de la cultura de principios del siglo XX en Gran Bretaña, de la cual la literatura para niños es parte fundamental. En este sentido, esa Arcadia se conecta con la literatura para niños, ya que son ellos –junto con los poetas– quienes tienen todavía permitido el acceso a ese lugar, y la capacidad de oír el «llamado» que Peter hace con la música de su flauta, del mismo modo en que son ellos quienes pueden disfrutar de esas lecturas y a quienes estas están dirigidas. La segunda representa negativamente el modelo de sociedad capitalista moderna que impone reglas que se contraponen a ese yo «natural».

La primera aparece como el lugar donde se encuentran los dominios del dios/niño eterno, a los que solo pueden ingresar algunos pocos elegidos, y es símbolo de una nostalgia por una esencia perdida que, a su vez, se asocia con el concepto de infancia. Barrie escribió sobre él en un lapso de alrededor de treinta años, oficia –como Pan–, en una dimensión alegórica, de nexo/puente entre dos conceptos que se presentan como opuestos: la Naturaleza y la Civilización.

Veremos que Peter Pan, en los textos que el escritor escocés James M. En este trabajo nos proponemos analizar descripciones que se hacen del personaje Peter Pan, como recreación eduardiana del arquetipo del dios griego Pan, para ver de qué manera dialogan esas construcciones con los diferentes sentidos que esta deidad fue connotando en contextos diversos en los que ocurrió su figura (desde obras de la literatura clásica, atravesadas por las lecturas, re-lecturas y re-escrituras de la tradición literaria británica).
